سفر مشتري چيست؟ توضيح و آموزش مراحل ترسيم اصولي نقشه سفر مشتري
هر مشتري براي خريد يك محصول از مراحل و فرآيندهاي متعددي ميگذرد تا به نقطه نهايي؛ يعني خريداري محصول برسد كه به اين مسير، سفر مشتري ميگويند.
سفر مشتري از ۵ مرحله مهم ايجاد آگاهي و علاقه، توجه، خريد، حفظ و نگهداري و طرفداري تشكيل شده است. اين مراحل، به شما در ترسيم نقشه سفر مشتري كمك ميكند.
نقشه سفر مشتري به يك نمايش بصري از سفر كاربر گفته ميشود كه به شما در بازگو كردن تجربيات كاربر در تعامل با برند شما در طول تمام نقاط تماس كمك ميكند.
صرف نظر از تعامل شما با مشتري از طريق رسانه اجتماعي، ايميل، وب، تعامل مستقيم يا هر نوع كانال ارتباطي ديگر، ترسيم نقشه سفر مشتري به شكل ديداري، كمك مي كند مطمئن شويد هيچ مشتري از مركز توجه شما خارج نمي شود.
علاوه بر اين، انجام اين كار به صاحبان كسب و كار كمك مي كند خودشان را در شرايط و موقعيت مشتري تصور كنند و كسب و كار خود را از ديدگاه مشتريان مشاهده كنند.
با مطالعه آخرين بلاگ پست پيپينگ، با تعريف و مراحل ترسيم اصولي نقشه سفر مشتري آشنا شويد و از آنها براي افزايش فروش و درآمد كسب و كار خود استفاده كنيد.
لينك: https://blog.payping.ir/buyers-journey
دوشنبه ۰۷ تیر ۰۰ | ۱۱:۲۳ ۴ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است